11 października, w świetlicy szkolnej „Słoneczko”, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Dziewczyny (International Day of the Girl). To święto, którego celem jest przybliżenie społeczeństwu wyzwań, przed jakimi stoją dziewczyny z całego świata. Święto Dziewczynek ustanowiło w 2011 roku Zgromadzenie Ogólne ONZ, natomiast za wydarzenia związane z tym dniem odpowiadają : UNFPA (Fundusz Ludnościowy Narodów Zjednoczonych), UNICEF i ONZ Kobiety. Każda dziewczynka w świetlicy otrzymała order, pamiątkowy dyplom oraz słodką niespodziankę.
Aktualności
Międzynarodowy Dzień Dziewczyny
Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej
W świetlicy szkolnej „Słoneczko” w dniach 4-10 października obchodziliśmy Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej – World Space Week. Święto to zostało ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ i obchodzone jest od 2000 roku, aby uczcić wkład badań nad przestrzenią kosmiczną w rozwój ludzkości.
Ziemia jest dla nas idealnym miejscem zamieszkania. Znajduje się w takiej odległości od Słońca, że panują na niej temperatury umożliwiające nam przeżycie. Jednak Ziemia nie jest jedyną planetą krążącą dookoła Słońca. Część z nich to prawdziwe giganty – Ziemia, która wydaje nam się ogromna, jest w porównaniu z nimi karzełkiem. W rzeczywistości Układ Słoneczny jest zbudowany w taki sposób, że w jego centrum znajduje się Słońce, a dookoła niego krążą planety, w tym również Ziemia. Część planet ma swoje naturalne satelity, czyli duże, najczęściej również kuliste obiekty, które krążą dookoła nich. Satelitą Ziemi jest Księżyc. Mars ma dwa, Jowisz – aż 67, Saturn – 62, Uran – 27, a Neptun – 13. Merkury i Wenus nie mają satelitów. Wokół Słońca krążą również komety – twory zbudowane ze skał i lodu. Kiedy zbliżają się do Słońca, zaczynają topnieć i parować. Dzięki temu można je obserwować. Dzieci w czasie zajęć w świetlicy: poznały Układ Słoneczny, tworzyły rakiety i
satelity według własnego pomysłu, szukały elementy różniące rysunki kosmonautów, pomogły ufoludkowi odnaleźć statek kosmiczny, budowały rakiety z figur geometrycznych oraz układały kolejność planet.4
Światowy Dzień Zwierząt
4 października, w świetlicy szkolnej „Słoneczko” obchodziliśmy Światowy Dzień Zwierząt. To jedno z najważniejszych nietypowych świąt w roku. Pozwala na uczczenie wszystkich zwierząt zamieszkujących naszą Ziemię - ssaków, ptaków, gadów, płazów, ryb, a nawet bezkręgowców. Wiele zwierzaków ma osobne święta, ale w tym jednym dniu możemy uczcić wszystkie jednocześnie. Pomysł na wprowadzenie takiego dnia narodził się już w pierwszej połowie ubiegłego wieku. W roku 1931 we Florencji odbywała się konferencja ekologów, którzy właśnie w ten sposób postanowili zwrócić uwagę na problem gatunków zagrożonych wymarciem. Idealną datą wydał im się 4 października, dzień wspomnienia św. Franciszka z Asyżu, w religii chrześcijańskiej uznawanego za patrona zwierząt, ekologów i ekologii.
Cele Światowego Dnia Zwierząt są od lat niezmienne: mają zmienić zachowanie ludzi w stosunku do zwierząt oraz uhonorowanie żyjących na naszej planecie istot.
3
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to akcja edukacyjna, która corocznie odbywa się każdego roku w pierwszy piątek października. W tym roku - XI edycja akcji odbyła się 7 października 2022 r. Celem akcji było propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Miała ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób.
Akcja była okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Na korytarzach pojawiły się plakaty z tabliczką mnożenia, aby każdy z uczniów mógł przypomnieć sobie tabliczkę mnożenia.
„Egzamin” – brzmiał bardzo groźnie i wielu osobom kojarzył się z trudnymi „przeprawami” – w formie testów, klasówek i zaliczeń. W trakcie Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia egzaminy są znacznie przyjemniejsze! Ich główną formą były losy o różnym stopniu trudności. W akcji wzięli uczniowie klas II- VIII. Każdy uczeń, który w czasie 1 minuty, bezbłędnie odpowiedział pisemnie na 5 pytań z losu, otrzymał tytuł - Ekspert Tabliczki Mnożenia. 50 uczniów bezbłędnie zdało egzamin. Każdy otrzymał odznakę oraz nagrodę-
niespodziankę.
Ekspertami tabliczki mnożenia zostali następujący uczniowie:
- Klasa IIa - Błażej Ostrowski
- Klasa IIIa - Szymon Rutkowski, Szymon Synowiecki
- Klasa IVa - Julia Woźniak, Jan Grodek, Filip Siwek, Arseniusz Basałaj, Oleg Oleier
- Klasa Va - Zuzanna Nowakowska, Oliwia Szkutnik, Laura Witkowska, Karolina Żygadło, Patrycja Kochalska, Adrianna Gesek, Yelyzaveta Kotliarova, Anna Savenko, Maiia Luchsheva, Veronika Usenko, Wojciech Kula, Alan Klimko, Wiktor Reptowski, Arsenii Kinakh, Artur Wdowczyk
- Klasa VIa - Martyna Wielesik, Iga Żulewska, Inez Piróg, Daria Nowaczyk, Marcel Ługiewicz, Kacper Korzuszko
- Klasa VIIa - Anna Kula, Emilia Mucha, Aleksandra Kowalska, Jerzy Krupski, Gracjan Czerski, Gabriel Czerski, Mykhail Baranov, Mykola Hushchyn
- Klasa VIIIa - Anna Reptowska, Zofia Tomaszczyk, Joanna Grzeszczak, Justyna Mazurek, Karolina Jędrzejczak, Jessica Klimko, Ivan Avtonomov, Bartosz Siwek, Dorian Skinder, Gabriel Gesek, Krzysztof Reptowski, Kacper Sadowski, Ksawery Lewandowski,Gratulujemy!
„Tysiące barw wokół nas”
W ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy” dzieci ze świetlicy szkolnej „Słoneczko” wykonały zadanie „Tysiące barw wokół nas” z modułu I „W krainie muz”. Na zajęciach artystycznych tworzyły prace plastyczne z wykorzystaniem różnych technik plastycznych.
Archiwum Aktualności
- Grudzień 2025
- Listopad 2025
- Październik 2025
- Wrzesień 2025
- Sierpień 2025
- Lipiec 2025
- Czerwiec 2025
- Maj 2025
- Kwiecień 2025
- Marzec 2025
- Luty 2025
- Styczeń 2025
- Grudzień 2024
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Wszystkie