Podczas tygodnia kodowania uczniowie brali udział w wielu aktywnościach związanych z nauką kodowania. Było zarówno kodowanie offline - za pomocą kubeczków i planszy, jak i bardziej tradycyjne zajęcia z wykorzystaniem różnych aplikacji i platform online do nauki kodowania. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, zarówno starsi uczniowie, jak i Ci nieco młodsi. Uczniowie wykazali się kreatywnością i zaangażowaniem podczas wykonywania zadań.
Uczniowie klasy piątej tworzyli grę promującą zdrowe odżywianie w programie Scratch. Samodzielnie potrafili znaleźć rozwiązania, które usprawniły projekt i poprawiły działanie gry.
Uczniowie klasy V i VIII mieli okazję samodzielnie składać i programować zestawy LEGO Education Spike Essential oraz Spike Prime. Zajęcia dostarczyły uczniom wiele radości, a jednocześnie umożliwiły rozwijanie umiejętności technicznych, kreatywności oraz logicznego myślenia. Praca z zestawami LEGO pozwoliła w praktyczny i angażujący sposób poznać podstawy programowania oraz zasad działania robotów, łącząc naukę z zabawą i współpracą w grupie.
Natomiast uczniowie klas VI i VII uczestniczyli w grze CodyRoby, wykonując zadanie programowania bez użycia urządzeń elektronicznych. Aktywność ta miała charakter rywalizacyjny i wprowadzała uczniów w główne zasady programowania w atrakcyjnej formie zabawy.
Podczas tego zadania uczniowie:
• współpracowali i współzawodniczyli,
• zrozumieli podział ról na programistę (Cody) i robota (Roby),
• poznali pojęcie instrukcji prostej oraz zestawu instrukcji.