• PROJEKT EDUKACYJNY "SZLACHETNIE I ZDROWO Z MAŁPKĄ IWONĄ"  ZADANIE 1

          • Dzieci uczęszczające na świetlicę szkolną ,,Słoneczko” w październiku po raz pierwszy spotkały się z małpką Iwoną, Małpka Iwona jest postacią przewodnią Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego SZLACHETNIE I ZDROWO Z MAŁPKĄ IWONĄ. Na początku spotkania dzieci wysłuchały wiersz o bohaterce, która jest dobra dla innych, miła, szlachetna, dba o swoje zdrowie i jest odpowiedzialna za środowisko, w którym żyje. Jednym słowem jest życzliwa. Świetliczaki w czasie zajęć, w czasie zabaw również uczą się bycia życzliwym. Wspólnie, w życzliwej atmosferze, z uśmiechem na twarzach dzieci wykonały ,,Gaj życzliwości”, w którym zamieszkała małpka.

          • Klasa VI podczas Festiwalu Kreatywności

          • Uczniowie klasy VI a, dnia 04.12.2024 roku brali udział w Festiwalu Kreatywności ECHO REGIONU, który był organizowany przez Centrum Spotkań Europejskich „Światowid" w Elblągu. Tematem przewodnim była kultura ludowa w nowoczesnym wydaniu, pozwoliło to uczniom poznać uroki naszej bogatej regionalnej kultury i świetnie się przy tym bawić. W sali widowiskowo-sportowej CSE Światowid czekało na uczestników szereg atrakcji, m.in. fotobudka, Google VR, Magic box, warsztaty rękodzielnicze (m.in. zdobienie pierniczków, toreb ekologicznych, tworzenie biżuterii, bombek),  warsztaty edukacyjne (m.in. czerpania papieru, taneczne), zabawy i gry (m.in. Szarady z kulturą, konkursy z nagrodami). Ponadto uczniowie brali udział w wystawie multimedialnej ukazującej życie w średniowieczu w niecodzienny sposób, za pomocą sprzętu multimedialnego. Holobox, stoły multimedialne, makieta, piramidy holograficzne, aplikacje VR, wydruki 3D I audiodeskrypcje.

          • Moje emocje są OK

          • Do naszej szkoły zaprosiliśmy Panią M. Szczepańską, bibliotekarkę z Biblioteki Pedagogicznej, która dla dzieci ze świetlicy SŁONECZKO przeprowadziła warsztaty pod hasłem ,,Moje emocje są OK”.

            Zajęcia realizowane były na podstawie książki ,,Kolorowy potwór” Anny Llenas. Dzieci w czasie zajęć rozpoznawały i nazywały swoje emocje i uczucia oraz przedstawiały te emocje i uczucia w różnorodnych artystycznych formach wyrazu. Na koniec zajęć wszyscy zgodnie, w przyjaznej atmosferze grali w grę memory.

            To było bardzo przyjemne spotkanie.

          • Z wizytą w Warmińsko-Mazurskiej Bibliotece Pedagogicznej w Elblągu

          • Klasa 4a uczestniczyła w warsztatach prowadzonych przez Warmińsko-Mazurską Bibliotekę Pedagogiczną        w Elblągu. Tematem przewodnim były emocje. Podczas warsztatów uczniowie dowiedzieli się czym są uczucia, czy emocje są nam potrzebne w życiu oraz w jaki sposób można je wyrazić i kontrolować. Zajęcia uatrakcyjnił teatrzyk kamishibai, który wzbudził zainteresowanie uczniów. Połączyliśmy naukę z zabawą i każdy wyszedł zadowolnony.

          • Żywa lekcja historii

          • 29.11.2024 roku w naszej szkole gościł Teatr Historyczny Chorągiew Komturstwa Gniewskiego, który
            umożliwił uczniom klas IV-VIII udział w zajęciach edukacyjno-historycznych ”Żywe Lekcje Historii”.
            Podczas lekcji, która przeniosła uczniów w czasy średniowiecza, uczniowie zostali zaznajomieni  z
            dawnymi obyczajami, bronią oraz uzbrojeniem i umundurowaniem. W trakcie zajęć młodzież
            utrwaliła i zdobyła wiedzę historyczną, a przy okazji świetnie się bawiła.

          • Halloween w klasie 1a

          • Halloweenowe słodkości przygotowane przez rodziców, prawdziwie straszne przebrania, pajęczyny, dynie, nietoperze.  Uczniowie z klasy 1a tak spędzili Halloween.

          • "Edukacja z wojskiem" - zajęcia z udzielania pierwszej pomocy w klasie 7a

          • Żołnierze 16 Pułk Logistyczny w ramach programu edukacyjno-obronnego pn. "Edukacja z wojskiem", uczyli uczniów klasy 7a m.in. podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

            Zasadniczym celem programu "Edukacja z wojskiem" jest podniesienie świadomości dzieci i młodzieży w obszarze bezpieczeństwa i obronności oraz kształtowanie podstawowych nawyków i umiejętności z zakresu obrony i ochrony ludności oraz zachowania w sytuacjach kryzysowych.

          • Lekcja biblioteczna w klasie IIIa

          • Jak zbudowana jest książka? Co zawiera karta książki? Jaka jest najstarsza książka w bibliotece szkolnej? Jakie są obowiązki pracownika biblioteki? Te oraz inne ciekawostki dotyczące zbiorów biblioteki szkolnej oraz pracy w bibliotece mogli poznać uczniowie klasy III a podczas lekcji bibliotecznej, która odbyła się 19.11.2024 r. Na zakończenie chętni uczniowie wykonywali ilustracje obrazkowe nawiązujące do odbytych zajęć.

          • Aktywny do kwadratu

          • W roku szkolnym 2024/2025 w naszej szkole realizowany jest projekt „Aktywny do Kwadratu”. To pozalekcyjne zajęcia  sportowe dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych. Aktywny do Kwadratu to ciekawe treningi z wykwalifikowaną kadrą, podczas których uczniowie zyskują szansę na:
            -  rozwijanie swoich pasji i umiejętności,
            - dbanie o sprawność fizyczną i zdrowie,
            - zacieśnianie relacji z rówieśnikami,
            - alternatywną i aktywną formę spędzania wolnego czasu,
            - budowanie kompetencji w zakresie pracy w grupie, organizacji czasu, działania zespołowego,
            - redukcję stresu oraz agresji poprzez sport,
            - budowanie poczucia własnej wartości i sprawczości.

             

          • "Ulubiony bohater z bajki"

          • Rozstrzygnięto świetlicowy konkurs plastyczny "Ulubiony bohater z bajki" I miejsce zajęła Lena S. z klasy 2a.  Wszyscy uczestnicy otrzymali bajkowe dyplomy i upominki plastyczne.

          • Urodziny w "Słoneczku"☀️

          • W świetlicy szkolnej nie zapominamy o urodzinach naszych wychowanków. Każdy solenizant otrzymuje dyplom z życzeniami oraz personalizowany prezent!!!  Wszystkim świętującym życzymy spełnienia najskrytszych marzeń! 

          • Tydzień kodowania w "Ósemce"

          • Z okazji Tygodnia Kodowania Panie Marzena Skonieczna i Anna Kwidzińska przygotowały różne aktywności związane z nauką kodowania od najmłodszych klas. Uczniowie młodszych klas kodowali off-line, a klasy IV i V wykonywały zadania online w sali komputerowej. Ponadto w klasach IV-VIII oraz w świetlicy szkolnej w ramach obchodów Code Week realizowane były działania połączone z obchodami Dnia Drzewa. Uczniowie układali zakodowane obrazki według wzoru. Dopasowywali domino oraz rozwiązywali quizy na platformie learningapps.

          • Lektura w klasie IV

          • Omawianie lektur wcale nie musi być nudne! Przekonali się o tym uczniowie klasy IVa, którzy omawiając lekturę Jana Brzechwy "Akademia pana Kleksa", uczestniczyli w lekcji kleksografii i przędzenia liter. Było twórczo, a uczniowie pracowali z ogromnym zaangażowaniem.

            E.Staniszewska

          • Eko-Kariera!!!

          • O trwającym Tygodniu Kariery uczniów naszej szkoły informowały plakaty tematyczne przygotowane przez klasę ósmą. Na zajęciach z doradztwa zawodowego uczniowie poznali różnorodne ścieżki kariery w eko branży.

          • Tydzień Kariery

          • W dniach 21-27 października obchodziliśmy Warmińsko-Mazurski Tydzień Kariery pod hasłem "Eko-Kariera". Uczniowie klasy 7a na zajęciach z doradztwa zawodowego rozmawiali o zawodach związanych z szeroko pojętą branżą eko. Przygotowali także rysunki i notatki swojej wizji Eko-świata.

          • „Ja nie widzę Ciebie, Ty zobaczysz mnie”

          • Świetlica szkolna „Słoneczko”, w dniach 14-21 października 2024 roku, wzięła udział w kampanii społecznej z okazji Międzynarodowego Dnia Białej Laski. Zajęcia zrealizowane z dziećmi rozpoczęły się od odczytania listu od ucznia z Ośrodka dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej w Bydgoszczy. Następnie dzieci zapoznały się z atrybutami osoby niewidomej –białą laską, okularami i psem przewodnikiem. Poznały historię powstania białej laski. Świetliczaki obejrzały dwa filmy edukacyjne ukazujące, jak należy nieść pomoc osobom z dysfunkcją wzroku i jak osoby niepełnosprawne funkcjonują w środowisku („N jak niewidomy, czyli jak pomóc osobie z dysfunkcją wzroku” oraz „Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością”). Uczniowie wzięli udział w wielu zabawach i odgrywali scenki dramowe ( „Jaki to przedmiot”, „Co tak pachnie?). Uczniowie podczas zajęć poznali alfabet Braille’a, zasady oraz postawy orientacji przestrzennej. W ramach zajęć dzieci poznały urządzenia, które na co dzień służą niewidomym: identyfikator kolorów, elektroniczny lokalizator, płynomierz, czytak i mówiącą miarkę. Przeprowadzony cykl zajęć edukacyjnych kształtował wśród uczniów wrażliwość i empatię w stosunku do osób niewidomych. Zaplanowane zajęcia były dla dzieci i uczniów bodźcem do pozytywnego reagowania w bezpośrednim kontakcie z osobami niewidomymi. Zajęcia były dla nas cennym doświadczeniem. Dzięki kampanii społecznej uczniowie dostrzegli problemy osób niewidomych, nauczyli się jak pomagać ludziom z dysfunkcją wzroku oraz uwrażliwili się na potrzeby innych.

          • Pasowanie na Świetliczaka

          • 30 września odbyło się pasowanie na Świetliczaka. To szczególne święto dla dzieci z klasy I. Na początku przypomnieliśmy sobie wszystkie zasady obowiązujące w świetlicy. Później dzieci przechodziły 3 próby: wiedzy (rozwiązywanie zagadek), ciszy ( 1minuta), wygimnastykowanego języka oraz sprawności. Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały pamiątkowy dyplom oraz nagrody-niespodzianki.